Dobry księgowy

Znalezienie dobrego biura rachunkowego jest szalenie istotne dla prawidłowego działania i rozwoju firmy. Mając to na uwadze, do poszukiwań warto podjeść z odpowiednim zaangażowaniem i rozwagą. Podpowiadamy, na co należy zwrócić uwagę i o co zapytać przed rozpoczęciem współpracy. Zapraszamy do uważnej lektury naszego artykułu!

Najważniejsze jest bezpieczeństwo

Dobre biuro rachunkowe, to takie, które posiada Świadectwo Kwalifikacyjne, wydane przez Ministerstwo Finansów. Dokument ten jest imienny, co oznacza, że nie jest wystawiany na biura, a  konkretną osobę. Dobrze również sprawdzić od jak dawna księgowy posiada certyfikat, ponieważ dzięki temu możliwe jest poznanie długości jego stażu zawodowego. Warto także zawczasu sprawdzić, czy biuro rachunkowe jest ubezpieczone od tzw. Odpowiedzialności Cywilnej.

Równie ważne są kompetencje

Należy pamiętać, że to właśnie od tego, czy podejmiemy współpracę z kompetentnymi księgowymi, zależeć będzie bezpieczeństwo finansowe naszej firmy. Jak to zweryfikować? W pierwszej kolejności warto zapytać o kwalifikacje, zatrudnianych przez biuro, księgowych. Dobrze również zasięgnąć opinii u znajomych. Może się zdarzyć, że niektórzy z nich korzystali już z usług biur rachunkowych. Jeżeli nie, to nieocenionym źródłem informacji okaże się internet. Prz użyciu wyszukiwarki bez większego problemu znajdziemy firmy, które znajdują się odpowiadającej nam lokalizacji.

Zakres usług

Warto również zaznaczyć, że jeszcze przed rozpoczęciem współpracy należy sprawdzić, czy zakres pracy danego biura pokrywa się z wszystkimi naszymi oczekiwaniami. Niektóre firmy prowadzą zarówno księgowość podatkową, jak i sprawy kadrowo-płacowe dla firm. Jeżeli posiadamy specjalne życzenia usługowe, to warto powiedzieć o nich już na samym początku współpracy. Ponadto,w przypadku, kiedy zależy nam na indywidualnym podejściu, to najlepszym rozwiązaniem, będzie współpraca z niewielkim biurem.